ZŠ - Antické rozjímání

08.07.2016 08:14

Adaptační pobyty jsou již řadu let nedílnou součástí našeho školního vzdělávacího programu. My starší si je pamatujeme z dob "ne dávno" minulých jako školu v přírodě. Na dnešních pobytech se však děti učí novým poznatkům zábavnější a mnohem tvůrčí formou, než tomu bylo dříve. Hlavním záměrem oněch aktivit je především vzájemné upevňování vztahů v rámci třídních kolektivů. V důsledku oné skutečnosti jsou primárně uplatňovány prvky osobnostně sociální výchovy - týmová spolupráce, individuální osobnostní růst, porozumění, komunikace a mnoho dalšího.

Každoročně opouštíme školní lavice a na tři dny míříme s dětmi do útrob naší nádherné přírody, kde se můžeme věnovat mnoha různorodým sportovním, soutěžním a výchovně-vzdělávacím činnostem. Zároveň děti mohou poznávat své povahové charakteristiky i v jiném prostředí, než je školní třída. Současně je pro nás důležitým aspektem budování důvěry dětí v pedagogy.

Na naší škole jsou výše uvedené pobyty vyčleněny především pro děti téměř celého prvního stupně, kdy společně vyráží první a druhá třída, třetí a čtvrtá třída. Smyslem je hlouběji provázat vztahy mezi dětmi, čímž uplatňujeme i záměr primární prevence, a minimalizujeme tak možný výskyt rizikových forem chování, jako je kupříkladu šikana.

O letošním pobytu prvního stupně jsme již psali. Pokud jste si ještě nestihli pročíst zážitky dětí, příkládáme odkaz na onen článek:

skolyjanovice.webnode.cz/news/zs-prozitkovy-pobyt-zaku-prvniho-stupne/

Na druhém stupni je pobyt určen zejména žákům šestého ročníku, a to z toho důvodu, že přecházejí na druhý stupeň, jenž se pro ně stává náročnějším především zhlediska nových předmětů i cyklu střídání více pedagogů ve výuce. Pobyt má napomoci lepší adaptaci na "nové" prostředí mezi staršími dětmi.

V uplynulém školním roce jsme se s dětmi vydali do krásného prostředí Beskyd, konkrétně do roubenky v Malenovicích. Letošním tématem se staly olympijské hry - jejich historie, podstata, ústřední myšlenka a podobně. Vše bylo tematicky provázáno s osobností každého dítěte. Hovořili jsme společně na téma emoce, osobnostní typologie, dětem se podařila nádherná dramatizace antických příběhů, užili jsme si mnoho zábavy a také získali množství neopakovatelných zážitků. Jsme velmi rádi, že se pobytu zúčastnili všichni žáci šesté třídy, neboť to je nezbytnou podmínkou našeho úsilí. Každé z dětí je pro třídní kolektiv nepostradatelné a každé do něho vnáší svůj individuální potenciál, za což jsme velmi vděčni.

Připravil Mgr. Lukáš Pitřík